Forgalomból történő kivonás
A gépjármű tulajdonosa az életciklusa végére jutó járművét forgalomból végleg kivonatni csak abban az esetben tudja, ha felkeres egy regisztrált autóbontó-hulladékkezelő céget és leadja bontásra az autóját.
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. és társaságunk, mint regisztrált bontó-hulladékkezelő cég között 2023.07.01.-én megkötött és jelenleg is hatályos szerződés alapján az alábbiak szerint tudjuk átvenni a tulajdonostól hulladékká vált gépjárművét:
Lakossági ösztönző:
Ha a tulajdonos önerőből juttatja be telephelyünkre a járművét és az hiánytalan, komplett, a roncs gépjármű saját tömege szerinti, a MOHU által központilag meghatározott Ft / kg-os árat vehet át készpénzben az autó leadásáért. Ha a gépjármű hiányos (pl. motor, váltó, alváz, katalizátor, vagy ezek közül bármelyik hiányzik), szintén a MOHU által meghatározott, viszont nagyságrendekkel alacsonyabb Ft / kg áron vesszük át. Az aktuális árak az alábbi linken érhetők el: https://mohu.hu/media/dokumentumtar#pickedCategory=123&pickedSecCategory=49
Gépjármű beszállítás:
Ha a tulajdonos nem tudja megoldani a gépjármű önerőből telephelyünkre történő bejuttatását, előre egyeztetett időpontban (Csongrád-Csanád vármegye területén belül) beszállítjuk telephelyünkre a gépjárművet autómentővel, viszont ebben az esetben a leadás ingyenesen történik, koncesszori ösztönzőt nem áll módunkban fizetni.
A gépjármű átvétele magánszemélytől:
A gépjármű telephelyünkre érkezése után kiállítjuk a forgalomból történő végleges kivonás ügyintézéséhez szükséges bontási átvételi igazolást a gépjármű forgalmi engedélye és törzskönyve, valamint a tulajdonos személyes iratai (személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya) alapján. Ha a tulajdonos nem tud jelen lenni személyesen a gépjármű leadásakor, meghatalmazott is eljárhat az ügyben (letölthető meghatalmazás nyomtatvány). A tulajdonos vagy a meghatalmazottja az átvételt követően kézhez kapja a bontási átvételi igazolás 1. példányát, a gépjármű forgalmi engedélyét, törzskönyvét és forgalmi rendszámait, ezek birtokában tudja kérelmezni a helyileg illetékes Kormányablaknál a forgalomból történő végleges kivonást.
A gépjármű átvétele gazdálkodó szervezetektől és intézményektől:
Gazdálkodó szervezeteknek és intézményeknek nem áll módunkban átvételi árat fizetni a bontóba történő leadásra szánt járműért. A gépjármű telephelyünkre érkezése után kiállítjuk a forgalomból történő végleges kivonás ügyintézéséhez szükséges bontási átvételi igazolást a gépjármű forgalmi engedélye és törzskönyve alapján. A gazdálkodó szervezetnek, mint tulajdonosnak a gépjármű papírjain felül be kell mutatniuk egy, a cég aktuális adatait tartalmazó cégkivonatot és egy aláírási címpéldányt (elég egy fénymásolat). Ha a cég aláírási címpéldányán feltüntetett személy nem tud jelen lenni személyesen a gépjármű leadásakor, meghatalmazott is eljárhat az ügyben (letölthető céges meghatalmazás nyomtatvány). A tulajdonos vagy a meghatalmazottja az átvételt követően kézhez kapja a bontási átvételi igazolás 1. példányát, a gépjármű forgalmi engedélyét, törzskönyvét és forgalmi rendszámait, ezek birtokában tudja kérelmezni a helyileg illetékes Kormányablaknál a forgalomból történő végleges kivonást.